Odsłon : 83697

Na Gałęzi na FB:

Jakie cechy powinien mieć recenzent filmowy? Jaki powinien być dobry zwiastun? Co sądzę o filmach o superbohaterach? Czy polskie filmy są gorsze od amerykańskich? Czym się różni dźwięk od montażu dźwięku? Odpowiadam na Wasze pytania!

Twitter:
Subskrybuj:

44 odpowiedzi

  1. Daję dislike za clickbaitowy tytuł, który praktycznie nie ma nic wspólnego z treścią filmiku. Trzeba było napisać coś w stylu "Odpowiadam na Wasze pytania" czy cokolwiek. 15 sekund z 33 minut na temat? Niefajny zabieg.

  2. Tej odcinek powinien trwać 3 sekundy, jak mówisz "tak, są" 🙂 albo gówno filmy Vegety dla umysłowo ubogich, albo mega żenujące komedie romantyczne, przeważnie z Karolakiem…. Kiedys mieliśmy filmy na poziomie, i to na naprawdę dobrym poziomie…. Teraz same gówna,strasznie to przykre :! A np jak rozpętałem druga wojnę światową? Legenda, mógłbym ogladac raz w miesiącu i by sie nie znudziło…. To samo sami swoi, i wieeele innych filmów, a zauważmy ze wtedy mieliśmy bardzo biedne czasy, w dodatku z cenzura i pod okupacja… , a ludzie bardziej utalentowani byli, teraz jest więcej pieniędzy, dofinansowania PiS'u (nie znienawidzonej partii, tylko polski instytut filmowy) większą wolność słowa (z wyjątkiem homofobii, na to uważają ludzie, bobsie boją znienawidzenia, na rasizm też bardziej uważają itp… Niestety…) a robimy takie gówna…

  3. 3:30 krótsza wersja DTWA jest nieoglądalna. Widziałem toto całkiem niedawno na Paramount Channel i jako kinoman byłem szczerze wnerwiony, całość robi wrażenia jakby to cięła małpa z nożyczkami. Unikajcie tego shitu.

  4. Polskie filmy mają inną tematykę, najczęściej to o prostu filmy obyczajowe i w nich nie są potrzebne graficzne fajerwerki, wybuchy itp. Wystarczy dobre oświetlenie i zaplanowany plan filmu, żeby wszystko wyglądało w porządku. Na przykład w serialu Wataha nie ma pościgów samochodowych, eksplozji na pół miasta i uderzenia meteorytu, ale i tak serial wygląda znakomicie, ciemny ekran buduje klimat, ale jednocześnie nie jest aż tak ciemno że nic nie widać (jak to się często zdarza).

  5. Czy podczas realizacji filmów, szczególnie tych wysokobudżetowych "akcyjniaków", często zdarza się, że kamera zostaje uszkodzona, na przykład wskutek oberwania jakimś elementem scenografii, czy też są one w jakiś sposób przed tym zabezpieczane i zdarza się to raczej rzadko?

  6. Czy będzie kiedyś analiza pracy kamery i montażu w "Obywatelu Kane"? Wiem, ze to stary film i to co w 1941 roku było nowością dziś jest standardem, ale to wciąż świetny przykład dla niektórych "sztuczek" filmowych.

  7. To że polski film wygląda jak polski nie znaczy przecież, że jest gorszy niż amerykański. Zazwyczaj jest wręcz przeciwnie. Kręcimy naprawdę dobre filmy, które często biją na głowę hollywoodzkie produkcje. Choćby pierwszy z brzegu "Wołyń", nie ma się czego wstydzić na tle amerykańskich hitów.

  8. Czy animowany film krótkometrażowy musi pojawić się w kinie tak jak długometrażowy żeby mieć szansę na nominację do Oscara? Wgl czy są jakieś różnice między tymi filmami w procesie od skoczenia produkcji do gali Oscarów???

  9. Bluescreen jest używany tam, gdzie greenscreen się nie nadaje. Weźmy na przykład jakieś drzewo, weź spróbuj wykluczować zielone liście z zielonego tła. Zielony jest rzadziej spotykany w ubiorze niż niebieski, dlatego częściej właśnie greenscreen jest w użyciu.

  10. 6:18 a może zrobisz film z listą przykładów częstych błędów w filmach amatorskich? Nie mowie o wytykaniu jednej konkretnej osobie błędów ale mowa ogólnie o rzeczach które się często powtarzają. Takie trochę wskazówki dla początkujących twórców. 🙂

  11. co do różnic między blue a green screenem jest jeszcze pewnego innego rodzaju – oba efekty polegaj na pomienie całej zieleni/niebieskiego na inne tło i jeśli mamy do czynienia powiedzmy ze sceną z aktorką o charakterystycznie zielonych oczach to może powstać taki efekt, że tło rzuci się w jej oczy, że tak powiem, to samo przy kręceniu wojska w zielonych mundurach itd. Podobnie z niebieskim – policjanta na blue screenie się nie nakręci. Kolor jest ogólnie dośc dowolny, ale absolutnie nic w kadrze nie może mieć tego samego.

  12. Co do trailerów – to myślę, że w miarę dobrze założenia jakie powiedziałeś realizuje ten do "Last Jedi" czyli 8 epizodu Gwiezdnych Wojen – wystarczy wspomnieć ile jest teorii fanowskich co w tym filmie zobaczymy na podstawie trailera i jak analizowane są tak nieistotne rzeczy jak wielkość kamienie, czy kierunek padania cienia. Poza tym kto w filmie wystąpi ta zajawka mówi nam o samym filmie niewiele i pozostawia ciekawość i kto na to pójdzie to nie zrobi tego dlatego, że mu sie podobały sceny, ale właśnie dlatego, że go interesuje co się za nimi kryje.